Hoe duurzaam zijn je favoriete merken?

Nieuws, blog en achtergronden over de duurzaamheid van merken

Grolsch wint de Rank a Brand Award 2012

Lees ook ons persbericht.

Speciaal voor deze Duurzame Dinsdag introduceren wij: de Rank a Brand Award! En dan wel in de sector Bier. Net als vorig jaar hebben wij de biermerken onder de loep genomen. De nieuwe MVO-verslagen zijn veelomvattend en bevatten veelal kraakheldere cijfers over de voortgang in de verduurzaming van de productie van onze geliefde goudgele rakkers. Dat verdient natuurlijk een prijs. En dan wel voor de aanvoerder van de ranglijst 2012, tadaaaaa: Grolsch!

Groen, Groener… Grolsch
Het was spannende nek-aan-nek race, want ook Bavaria (2e plek) streed hard om de Rank a Brand Award te winnen. Op de voet gevolgd door Gulpener (3e plek), dat bekend staat om de ingrediënten afkomstig van duurzame landbouw uit het Limburgse Land. Bavaria heeft de minste CO2-uitstoot per gebrouwen biertje en verbruikt het minste water (3,3 glazen water per glas bier). Grolsch blijkt de beste allrounder en pakte op verschillende onderdelen mooie punten. Hiermee prolongeert het biermerk uit het Oosten van het land zijn titel van vorig jaar: online casino Grolsch opnieuw bovenaan onze ranglijst als het “groenste biertje” van Nederland.

Biermaand
De hele septembermaand volgen op onze website, twitter en facebook nieuwtjes, tips en weetjes over duurzaamheid bij de verschillende biermerken. Alles wat je ooit hebt willen weten. Tip 1: hou deze website in de gaten.

Meer Awards op komst
De komende maanden kun je Rank a Brand Awards verwachten in de sectoren Telecom, Schoenen, Chocolade en Supermarkten. Zouden Hollandse oermerken Verkade en Albert Heijn ook in 2012 bovenaan hun ranglijsten staan? Steekt straks een van de providers van mobiele telefonie en internet zijn kop uit boven de grote schare B-scores in de huidige ranglijst? En is er ook een schoenenmerk dat groen én eerlijk produceert? De komende maanden weten we het!

Related Posts