Hoe duurzaam zijn je favoriete merken?

Nieuws, blog en achtergronden over de duurzaamheid van merken

Oxfam Novib: Behind the Brands

Oxfam Novib voert op dit moment de internationale campagne Behind the Brands tegen de Big Ten van ‘s werelds grootste voedselbedrijven, zoals Unilever en Nestlé. Waar het in de kern om draait is dat wij heerlijk eten van het bordje van de allerarmste mensen. Behind the Brands geeft speciale aandacht aan vrouwen, want bijvoorbeeld bij de productie van cacao werken vooral vrouwen te vaak in honger en armoede.

Kom in actie
Inmiddels hebben Mars en Nestlé toezeggingen gedaan om de cacaoboerinnen beter te compenseren, maar Mondelez (bekend van Milka, Toblerone en Oreo) nog niet. Oxfam Novib roept op tot actie, teken HIER de petitie.


Consument bepaalt

Waar Oxfam Novib de Big Ten van de wereld aanpakt, richten wij ons in goed overleg en samenwerking met Oxfam Novib op de Nederlandse food markt: onze recente onderzoeken naar chocolademerken, restaurantketens en supermarkten is hier onderdeel van. Daarin zagen we al dat steeds meer aanbieders kiezen voor gecertificeerde producten in hun assortiment voor een betere positie van mens en milieu. Onze onderzoeksresultaten vinden steeds vaker hun weg naar de mainstream media – zie bijv. hier de Volkskrant. Zo’n bereik heeft effect en geeft een flinke impuls aan deze sectoren richting eerlijk voedsel. Jij als consumenten bent even belangrijk: kies voor de meest duurzame producten en merken!

 

Related Posts

One Trackback

  1. […] Bron: Rankabrand […]